Tuesday, May 21, 2013

Sparanghel verde (garnitura)



Ingrediente 

500 gr sparanghel
1 lingurita sare
1 lingurita fructoza 
1 lingura de unt 
sare , piper 


Sparanghelul este una din legumele mele preferate .Acum fiind sezonul sparanghelului , il gasesc la orice taraba sau market din Germania .Este extrem de gustos , nu contine colesterol ,imbunatateste vederea ,are proprietatea de a arde grasimile si contine o multime de vitamine (A,E,K,B6,B12) , minerale (seleniu,fier,calciu,potasiu) si acid folic. 
Amelioreaza ulcerele gastrice ,hiperaciditatea,colitele ,fiind chiar de mare ajutor in tratarea durerilor de gat  si a tusei uscate .
Daca gospodinile vor citi mai mult despre aceasta planta ,clar nu va mai lipsi de pe masa lor. Previne avortul spontan , este benefic mamicilor care alapteaza, amelioreaza sindromul premenstrual , mareste fertilitatea ,intareste sistemul reproducator feminin si multe alte minuni.   



Cum se prepara sparanghelul ? Este foarte usor ! 
 Se va indeparta cu ajutorul unui cutit  ,partea lemnoasa /fibroasa de la baza ,apoi se va razui coaja fara a taia mugurasii dinspre varf. 




Se va fierbe timp de 5- 8 minute ,depinde de grosimea tijei, adaugandu-se in apa o lingurita de sare si una de fructoza. Sparanghelul trebuie sa fie acoperit cu apa, dar vasul nu se va acoperi cu capac .Pentru a verifica daca este fiert,se va introduce o furculita la baza unei tije ,daca intra usor ,inseamna ca e fiert. .Se va scoate din apa si se va scurge bine pe un prosop de hartie .

Intr-o tigaie ,se vor topi 2 linguri de unt si va adauga sparanghelul scurs bine de apa , se va sara , pipera si  cali usor pe toate partile dupa plac. 





Am servit sparanghelul alaturi de o fripturica de vitel si salata asortata .




















Se mai poate adauga in salate, pe pizza ,facut pe gratar , se mai poate servi cu paste ,in sosuri si supe .


Trebuie sa incercati aceasta planta ! Este absolut minunata ! 






4 comments:

  1. Arata minunat! Ca de obicei! ;)
    Mi-ai facut pofta de sparanghel. O sa-mi fac si eu zilele urmatoare :D.
    Multumim!!!

    ReplyDelete
  2. Iubesc sparanghelul !
    Trebuie sa incerci si o supa ,mai ales ca esti o fana a supelor, o sa-ti placa la nebunie ! Cand ma voi intoarce din vacanta ,am sa postez o reteta.

    ReplyDelete

  3. Buna, iti urmaresc blogul de ceva vreme si am facut diverse retete, minunate. Acum incepe postul si ma intreb daca se poate inlocui untul din unele retete cu ulei, astfel incat sa le fac de post. Multumesc si spor in continuare, ai talet si la bucatarie si la fotografii.Ana

    ReplyDelete
  4. Buna Ana, multumesc frumos ca-mi urmaresti blogul !
    Bineinteles ca se poate inlocui untul cu uleiul, chiar si la unele prajituri , este chiar indicat sa il folosim rar, eu iubesc prea mult untul sa-l inlocuiesc ,dar in cazul tau cu postul te inteleg.
    Bafta si post usor. Te pup ,Alina ! .

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews