Monday, July 8, 2013

Tarta Apple Crumble


Blat 

2 oua
2 linguri rase de fructoza
100 gr faina de migdale 
1 lingurita praf de copt
3 linguri aschii de migdale  
2 mere (cca. 250 gr) 
3 linguri lapte 0,1 %
zeama de lamaie
scortisoara

Crumble

50 gr faina de migdale
70 gr faina integrala + 70 gr tarate 
70 gr de unt
1 lingura fructoza
scortisoara
1 vf cutit de sare

Tarta este demential de gustoasa, sotul nici nu si-a dat seama ca e Montignac sau ca am folosit tarate .
Merge de minune sa o servim dimineata  alaturi de o cafea (fara cofeina desigur) sau un pahar cu lapte rece .

Am pregatit merele mai intai de toate ,le-am curatat si taiat cuburi cat mai mici .Le-am pus intr-un vas si stropit cu multa zeama de lamaie sa nu se oxideze cat timp m-am ocupat de blat .

Blatul l-am pregatit cu ajutorul robotului de bucatarie,am pus ouale si le-am mixat bine de tot pana s-au albit,apoi am adaugat fructoza si faina de migdale cu praful de copt . Faina de migdale se poate inlocui cu faina Monti (50 % integrala si 50 tarate).
Daca compozitia e prea groasa se adauga lapte .Mie mi-au intrat 3 linguri de lapte ,am avut 0,1 % in frigider ,dar merge de minune si smantana diluata cu apa (50:50) 
Peste compozitia / blatul din bol,am adaugat 3 linguri de migdale faramitate ,care pot fi inlocuite cu nuci .Apoi am adaugat  merele cuburi si ceva scortisoara . 


Am turnat compozitia intr-un vas si am trecut repede la prepararea crumble-ului . Vasul se poate unge cu unt . Din pacate ,am pus pe fundul tavii o hartie de copt cum vazusem la reteta originala si nu a iesit bine deloc la sfarsit ,asa ca ...nu faceti ca mine . 


Pentru crumble am pus cantitatile din ochi ,incercand totusi sa le cantaresc.Se amesteca cantitatile de mai sus  ,se framanta cu ajutorul degetelor pana va iesi niste bulgarasii .   


Am acoperit blatul cu acesti bulgarasi si am dat tava la cuptor pentru 30 min la 180 C . In acest timp ,tarta va fi acoperita cu o hartie de copt sau folie de aluminium , iar dupa expirarea celor 30 minute se va descoperi si lasa inca 10 minute sa prinda o culoare frumoasa maronie.


Tarta nu se va taia cat este calda ,deoarece se va imprastia in farfurie. Este bine sa se lase la racit minim 2-3 ore.
Nu veti regreta !
Va garantez !

Pofta buna !!!!




4 comments:

  1. Multumim, Alina! Arata foarte bine si te cred pe cuvant cand spui ca este delicioasa, fiindca toate retetele tale mi-au iesit asa! :) Intrebarea mea este: cu ce pot inlocui untul din reteta? Sau, si mai bine, pot renunta la el?Cred ca e singurul aliment de la Montignac pe care nu am curaj sa il folosesc :). De fapt, eu nu folosesc grasimi cu faina sau cu taratele. E un fix, siut :). De multe ori, evit sa pregatesc o anume reteta care are in compozitie untul, fiindca sunt convinsa ca, daca l-as elimina, gustul nu ar mai fi acelasi. De aceea prefer sa renunt din start.
    Multumesc!

    Ella

    ReplyDelete
  2. Daca scoti untul nu cred ca ar mai forma acei bulgarasi crumble care face totul la aceasta reteta .Doar sa pui mai putin unt si numai tarate ,fara faina de migdale si integrala . Pe cuvant ,nu ai de ce sa te temi ! Eu il folosesc zilnic .Ma gandeam la ulei ,dar nu ar face decat sa inmoaie faina :( Untul este permis ,dar cu limita ! Citisem ca nu mai mult de 25 gr pe zi . Poate gasesti vreun unt dietetic,dar in nici un caz margarina !!! E otrava curata !

    ReplyDelete
  3. Nu am faina integrala, dar mi-e foarte pofta de treaba asta. Pot inlocui cu ceva faina integrala?

    ReplyDelete
  4. Putem inlocui cu ceva faina integrala?

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews