Thursday, October 31, 2013

Tiramisu Montignac



Dupa ce mi-au iesit cele mai bune paste (tagliatelle) si cea mai buna pizza ,am prins curaj sa montific si alte retete pe care le adoram inainte de dieta Montignac.
In topul deserturilor s-a clasat intotdeauna Tiramisu ,dar l-am evitat pana acum deoarece nu am rabdare sa coc piscoturi, mi se pare o treaba prea migaloasa si ba iese ba nu iese.
Am facut piscotul puturosilor,adica un blat si l-am taiat sub forma de piscoturi, de care am numai cuvinte de lauda, se topeau in gura , foarte moi si fragede.

Piscoturi

120 gr faina de migdale 
50 gr fructoza
4 oua (galbenusuri separate de albus)
1 ou intreg

Crema

250 gr mascarpone
300 ml frisca lichida
indulcitor (optional)
1-2 fiole esenta de rom

Cafea

200 ml cafea rece fara cofeina  !!!!


Montignac recomanda cafeaua decofeinizata . Cofeina este interzisa deoarece stimuleaza pancreasul, generand o secretie de insulina,ce duce la ingrasare..


La crema se pot inlocui ingredientele dupa plac. Daca nu doriti / gasiti mascarpone, se poate inlocui cu branza slaba de vaci ,quark si frisca cu iaurtul natural .
Initial am vrut sa prepar crema Pocai de pe culinar ,dar cum au intrat deja 5 oua la blat si sa mai bag inca 4 la crema, mi s-au parut prea multe oua si am renuntat.
Pentru un Tiramisu mai cremos , va sfatuiesc sa dublati cantitatea de mascarpone ,quark sau frisca, iaurt .
Am folosit exact cantittile de mai sus si mi-au mai ramas vreo 4 piscoturi ,pe care le-a papat fetita mea cea mica. Tare mult i-au mai placut !!!  
Nu am mai adaugat fructoza in cafea si crema , dar se poate adauga 1-2 linguri daca doriti.
Esenta am ales s-o pun in crema deoarece eram sigura c-o voi folosi pe toata. Uneori turnam esenta in cafea si cum nu-mi intra toata cafea la inmuiatul piscoturilor,o aruncam si -mi parea rau .

Pentru piscoturi , am separat galbenusurile de albus.
Galbenusurile se bat cu fructoza pana se albesc si ingroasa .
Se adauga migdalele macinate fin , apoi oul intreg .
Albusurile se bat spuma si se toarna incet peste galbenusuri.
Se va turna blatul spumos intr-o tava acoperita cu hartie de copt.
Tava mea are 26 cm x 18 cm si mi s-a parut micuta ,blatul a iesit prea inaltut.
Am copt la 170 gr , timp de 10-15 min . Atentie mare ,se coace si rumeneste imediat .
Daca trece testul cu scobitoarea, scoatem blatul si-l lasam la racit .
L-am rasturnat cu fundul in sus si l-am taiat sub forma de piscoturi.



Cat a stat blatul la racit  ,am batut frisca si mascarponele .apoi am adaugat esenta .
Am acoperit fundul unei cutii cu folie alimentara ,am asezat un strat subtire de crema, un strat de piscoturi inmuiate in cafea ,se acopera iar cu crema,iar piscoturi si ultimul rand cu crema .


Am acoperit cu folie alimentara si dat la rece minim 4 ore.


Eu l-am lasat mai mult de 4 ore la frigider, dupa care am tras incet folia care-l acoperea, am pus o farfurie deasupra si l-am rasturnat, luand usor si cealalta folie .
Se pudreaza cu cacao inainte de servire.

Piscoturile s-au comportat extrem de bine,exact ca cele originale,nici la gust nu se simte diferenta ,ba chiar acestea sunt mai gustoase .
O reteta super,super,super buna !

  



Pofta buna ! 






14 comments:

  1. Acum e in curs de executie!!! Am avut o nelamurire, legata de cafea, daca trebuie sau nu indulcita.Pana la urma am decis ca da, m-am mai uitat si pe alte retete si cafeaua era dulce.Te anunt ce a iesit, nu am facut niciodata Tiramisu nici macar inainte de Monti...:)

    ReplyDelete
  2. Buna Laura ,eu nu am indulcit cafeaua ,imi place sa se simta mai tare,mai aromata . Astept cu nerabdare sa-mi scrii si sa-mi spui cum a iesit primul tau Tiramisu . Te pup !

    ReplyDelete
  3. Am taiat putin dupa 4 ore, la gust este foarte , foarte bun, suficient de dulce, proportia piscoturi/crema perfecta-nu mi-a ramas nimic.Un pic cam mult rom, ca am pus cu sticla, nu am avut fiole, dar asta e greseala mea.Mai trebuie sa stea ca sa traga bine crema, maine promit ca ii fac o poza frumoasa si ti -o arat.:) Multumesc pentru reteta si pentru multe alte retete de pe blog pe care le-am incercat deja si au iesit foarte, foarte bine!

    ReplyDelete
  4. Intotdeauna e mai bun si insiropat a doua zi ,eu l-am taiat cam dupa 6 ore si a fost ok . Cum ai insiropat piscoturile ? Ai turnat cu lingura cafea peste piscoturi ? Eu le-am inmuiat in cafea,nu mai mult de 1 secunda,sugeau cafeaua ca un burete. Le bagam si scoteam imediat ,altfel se rupeau daca tineam mai mult in cafea,iar cu lingura cred ca nu se insiropeaza destul . Oricum ma bucur mult ca esti multumita si nu in ultimul rand ca ai mai pregatit retete de pe blogul meu , ma bucur sa stiu ca ajut si eu care ma gandeam sa renunt la blog :))) Multa bafta in continuare ! Te pup !

    ReplyDelete
  5. Cum sa renunti?? Esti una din principalele surse de inspiratie pentru o gramada de Montignace! :)
    Piscoturile le-am scufundat in cafea ,exact o secunda, si mi-a ajuns cafeaua la limita limitelor..Azi este perfect, si-a lasat un pic de zer, pentru ca am folosit branza si nu mascarpone, dar e legat si se taie si portioneaza usor.Uite:http://i185.photobucket.com/albums/x90/nicollecc/montignac/photo46_zpsb0cd30ff.jpg

    ReplyDelete
  6. Pffooaaa ce bine arata !!! Se vede ca e cremos si piscoturile sunt foarte insiropate . Bravo !
    Data viitoare sa-l incerci cu mascarpone , nu vei regreta !
    Te pup si mult succes in continuare !

    ReplyDelete
  7. Cel cu mascarpone este deja montat si la rece.Maine iti spun daca simt vreo diferenta.N am mai turnat rom cu sticla, am facut cafeaua mai concentrata si mai putin dulce, piscoturile mai subtirele, ca m-am prins ce tava merge mai bine...Maine iti spun ce a iesit. :)

    ReplyDelete
  8. Hihihi , ce ma bucur ca ai prins curaj sa mai prepari inca o data Tiramisu, varianta cu mascarpone iti va place mai mult decat cea cu branza ,sunt sigura !!!
    Astept confirmarea :)

    ReplyDelete
  9. Alina, am incercat si eu (graviduta cu diabet gestational) reteta ta de tiramisu, si vreau sa zic ca este foarte gustoasa iar glicemia nu creste prea mult, chiar daca mananci o portie (~1/4 din prahitura)! Chiar si sotului meu i-a placut, desi nu tine nici o dieta. Recomand reteta oricui vrea un desert deosebit dar hipoglucidic.

    ReplyDelete
  10. Laura , felicitari pentru sarcina , multumesc mult ca -mi vizitezi blogul si ai incercat reteta de Tiramisu .
    Ma bucur tare mult ca a fost pe placul tau !

    ReplyDelete
  11. Extraordinare retete,sunt fanul tau de muulta vreme,am incercat aproape toate retetele tale...sa traiesti,sa fii sanatoasa si la fel de dedicata bucatariei Monti. Multumesc,Alina,din suflet pentru inspiratie si rabdarea de a posta si explica fiecare reteta pe intelesul tuturor.Esti de admirat,bravo tie,felicitari!

    ReplyDelete
  12. Felicitări. Mai ales pentru sectiunea dulciuri. Rețetele tale îmi vor fi de mare ajutor

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews