Friday, September 20, 2013

Paine conforma cu gluten



Pe blogul Cerulinei am gasit cea mai buna reteta de paine Montignac incercata in ultimii 4 ani de cand m-am orientat spre acest stil de viata sanatos. Parca a inceput povestea painii pe blog cu cuvintele mele : nu stiu de cate ori am aruncat painea pana sa-mi iasa ceva comestibil . Eu am renuntat sa mai fac paine acasa si m-am lasat pagubasa, am cumparat Wasa ,acea paine crocanta care din pacate nu-mi prea place,mi se pare ca musc dintr-un carton .Dar la unele mancaruri trebuie o bucatica de paine ,la un pateu de ficat,la o salatica de vinete sau zacusca , parca altfel ma unge la suflet . 
Din moment ce cantitatea de faina integrala este egala cu taratea (in grame) ,painica se poate consuma cu grasimi .
Painea contine gluten . Glutenul este proteina graului ,asa ca are 0 ig ,deci se poate consuma fara grija si in F1 ,faza de slabire.

Ingrediente 

200 gr faina integrala
200 gr tarate de ovaz rasnite fin
120 gr gluten de grau 
60 gr drojdie proaspata
350 ml apa calduta
3-4 linguri ulei de masline
1 lingura supa rasa cu sare
ulei de masline pentru uns aluatul 

Se amesteca faina integrala +taratea+gluten intr-un bol sau robot de bucatarie, se face un cuibulet in care se adauga drojdia faramitata si apa. Cand face balonase,se amesteca incet,adaugandu-se uleiul si sarea. 
Se va lasa la odihnit aprox 10 min ,apoi il vom framanta iar pana nu se va mai lipi de vas. 
Eu am impartit aluatul in 2. Am luat o bila de aluat si am intins-o cat am putut de subtire. Daca se prinde de masa/planseta se va mai presara un pic de faina .
Am uns foaia cu ulei de masline si am rulat-o foarte strans  .


Apoi fiecare sul se va taia in bucati ,eu ma grabeam si am taiat in vreo 4 bucati , e preferabil sa fie bucatile mai mici .


 Ce frumos arata ! 


 Le-am pus intr-o tava cu hartie pergament ,le-am uns iar cu ulei de masline si le-am lasat la crescut vreo 40 minute ,unde era caldut si bine.


Au crescut foarte frumos 


Am bagat tava in cuptorul preincalzit la 180 C timp de 1 ora si vreo 10 min .
Cand le-am ciocanit ,sunau a gol , a copt, coaja era tare si miezul foarteee moale si pufos. 
Mie mi se pare foarte asemanatoare cu Ciabatta !



Mirosea grozav de bine in bucatarie,nu stiam cu ce sa mananc repede un colt de paine si l-am uns cu unt si dulceata conforma de capsuni . De cand asteptam o paine cu miez moale ( cum e franzela) sa ung unt pe ea :) 



A doua zi arata la fel de bine , pentru doritori se poate praji / incalzi un pic in prajitorul de paine .

 Si cu ardei umpluti (carne + orez salbatic si smantana)


Note : 
  • recomand taratea de ovaz , am incercat reteta si cu tarate de grau si parca nu a fost la fel de gustoasa
  • am copt si o paine in tava de chec si nu a mai crescut asa de tare ca bulcile,deci recomand din start sa taieti bucatele si sa le aranjati frumos in tava 

11 comments:

  1. Painicile astea sunt minunate, le fac de cateva saptamani in fiecare weekend, am rezolvat datorita tie problema painii in dieta Monti. Multumesc si mai astept si alte retete bune!

    ReplyDelete
  2. Ma bucur tare mult Aurelia ! Ai grija s-o consumi totusi in prima parte a zilei, e bine de evitat faina seara .Poti face si lipii , baghete,paine gen franzela si lista continua.
    Pofta buna !

    ReplyDelete
  3. Ce este glutenul si unde pot gasi?

    ReplyDelete
  4. Buna Anca , glutenul este o proteina care se gaseste in boabele de grau, secara sau orz. Are IG 0 , deci se poate consuma fara grija atunci cand tinem Monti.
    Daca adaugam in aluat un pic de gluten ,acesta va deveni mai usor de framantat , mai elastic si painea va avea o consistenta buretoasa.
    Daca ai preparat paine cu tarate si faina integrala, sigur ti s-a parut usor amara sau umeda, dar adaugand gluten ,painea va face gauri, va creste si va deveni mai pufoasa.
    Nu stiu unde se gaseste in Romania , ca locuiesc in afara tarii, dar fetele de pe culinar il cumpara de la plafar .

    ReplyDelete
  5. Painea asta arata perfect! Daca tot nu mi-au iesit lipiile am sa incerc painea :). O intrebare: cum faci dulceata de capsuni fara zahar sa stea? Eu am facut vara asta vreo 3 borcanele cu un pic de fructoza dar mi s-au stricat :(

    ReplyDelete
  6. Delia, vei fi innebunita dupa painea asta si iti va iesi sigur .
    Dulceata / gem cumpar din Lidl , e de la Linessa , nu am facut niciodata acasa .
    Aceasta e :
    http://src.discounto.de/pics/Angebote/2012-07/306047/330567_Linessa-Fruchtaufstrich-Light_xxl.jpg

    ReplyDelete
  7. Paine a iesit superba! Si primul gand a fost sa o ung cu unt, care s-a opit pe ea fiind calduta Șx ce dor imi era de gusul acesta!! AM facut o singura greseala, totusi. Am masurat faina si avand doar 150 de gr de tarate am scazut toate cantitatile proprotional. Am lasat-o putin deoparte si cand am continuat, uitand de cantitatile scazute am pus glutenul intreg /:). Mi-a iesit si aluatul cam gumos si se simte si in paine. DAR e foarte gustoasa si abia astept sa o mai fac odata!! Am de gand sa incerc si cu tarate de grau.... :-?

    ReplyDelete
  8. Iuuhuu ma bucur ca a fost pe placul tau ! Ti-am spus c-o sa-ti placa !!!!!!
    Sa stii ca atunci cand am preparat aceasta paine pentru prima data , tot cu unt am mancat prima felie :))) , se pare ca iti place painea cum imi place si mie, dar atentie , nu consuma painea sau alte preparate care contin faina , seara , deoarece e posibil sa stagnezi ! Incearca sa o consumi dimineata sau o felie la pranz.
    painea e si a doua mea dragoste , dupa ciocolata :)))
    Hai te astept si cu a doua tura de paine sa-mi spui cum ti-a iesit.
    Cu tarate de grau mie nu-mi place . Am renuntat de tot la ea. Nu-i suport gustul.Taratele de ovaz sunt dragostea mea , ne-am declarat iubire vesnica.
    Daca se intareste painea dupa 2-3 zile, taie felii si prajeste-o in prajitorul de paine , poti face crutoane sau pesmet pentru snitele :)

    ReplyDelete
  9. Painicile mele preferate! Excelente mai ales pentru ca imi ies. :) Dar tare greu am gasit gluten. Am intrebat la Real si se uitau la mine dublu. La Reformhaus imi recomanda tanti produse fara gluten si eu ii explicam ca din contra, eu vreau gluten sa coc faine. Pana la urma a facut click dar cred ca se vinde tare rar asa ceva.

    ReplyDelete
  10. Painicile astea chiar ca sunt dementiale ! Eu cumpar gluten de pe Amazon , prin magazine nu-l gasesc, incearca sa cumperi gluten de pe internet ,iei vreo 500 gr si il vei folosi in viitor si alte retete .

    ReplyDelete
  11. Delicioase !! Ador blogul tau! Multumesc

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews