Tuesday, November 24, 2015

Aricei cu nuca




Prea buni , prea ca la....bunica !!! 
Nu mai e la moda sa preparam astfel de dulciuri , dar nimeni n-ar refuza o portie de aricei cu nuca ,parca si acum le simt gustul si mirosul din bucataria bunicii mele .Ii placea sa-i coaca iarna ,facea intotdeauna cantitati mari , stiind ca se mananca si parca niciodata nu erau destui. 
Vine iarna , vine Craciunul si incet ,incet imi pregatesc listuta cu bunatatile pe care le voi pregati de sarbatori . Am inceput listuta cu dulciuri , drept dovada am trecut la testat retete noi . Reteta de unde m-am inspirat , se gaseste pe blogul Bucatar Maniac.Am decis sa prepar doar jumatate de reteta ,asa ca am injumatatit ingredientele , mi-a iesit fix o tava mare de aragaz si vreo 23 de aricei .

Ingrediente 
2 galbenusuri 
2 albusuri batute spuma
75 gr de unt
100 gr de tarate de ovaz
100 gr de faina integrala
25 gr migdale macinate 
50 gr de fructoza (2 linguri)
1/2 pachetel de praf de copt
1 vf  de cutit sare
esente de vanilie si rom
nuca taiata marunt (cca 150 gr)

Se freaca galbenusurile cu untul , fructoza si esentele .
Taratea se amesteca cu faina integrala, praful de copt, sarea si migdalele macinate. Acestea din urma pot fi inlocuite cu tarate.
Se omogenizeaza bine pana rezulta un aluat potrivit . 
Albusurile se bat un pic cu furculita, NU spuma cum am facut eu (e gresit !!! nu se prinde nuca bine din cauza spumei) .


Se preincalzeste cuptorul .
Am format bilute cu diametrul de 2 cm , le-am dat prin albus , apoi le-am invartit in nuca tocata.


Am asezat ariceii intr-o tava acoperita cu hartie de copt ,se lasa spatiu intre ei, la cuptor vor creste si se vor aplatiza usor .
Se coc 5 minute la foc iute (cca 190 C) , apoi 20 de minute la foc potrivit (cca 160 C) .


Nu-i atingeti fierbinti ca se vor sfarama in zeci de bucatele ,lasati-i la racit minim 20 minute ,apoi va puteti delecta cu un aricel dulce, nu inainte de ai pudra cu fructoza .



Buni , buni rau !!! Cine are curaj sa-i incerce ? 




7 comments:

  1. I-am facut si eu. Sunt deliciosi

    ReplyDelete
  2. Ma bucur nespus de mult ca ai incercat reteta si ti-au placut ariceii !

    ReplyDelete
  3. Absolut delicios.Am avut surpriză plăcută.Multumesc.Modul de alimentație Montignac ,îl abordez de 10ani,dar dulciuri nu am indraznit, până la tortul pufos.Este totul foarte savuros.

    ReplyDelete
  4. Felicitări draga Alina pentru rețetele tale minunate!
    Nu știu dacă mai este activ acest blog dar eu ma bucur de rețetele tale minunate! 😍

    ReplyDelete
  5. Am incercat...rezultatul a fost senzațional de savuros...acum voi face rețetă dublată.
    Mulțumesc frumos.

    ReplyDelete
  6. Savuros dulce...am incercat... mulțumesc.

    ReplyDelete
  7. Mulțumesc pentru rețetă.
    Ușor de făcut...savuroși...

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews