Tuesday, September 24, 2013

Tort rapid cu nuci si ciocolata


Cel mai rapid tort Montignac pe care l-am preparat pana acum . Cei care iubesc nucile si ciocolata ,vor fi incantati de gustul acestui tort si sigur va fi trecut in lista deserturilor preferate.  Nu mi-a luat mai mult de 10 minute prepararea lui . 

Ingrediente

5 oua mari 
4 linguri de fructoza
150 gr ciocolata 81 %
200 gr nuci
1 vf de cutit sare
arome dupa plac (romul merge de minune)

Topping

250 ml smantana pentru frisca 30 % 
ciocolata rasa 
etc 

Pentru inceput  am tocat marunt ciocolata si nucile cu ajutorul unui cutit. Se vor lasa bucatile mai mari .


Galbenusurile se freaca spuma cu fructoza ,dupa ce-si maresc volumul si s-au deschis la culoare ,se adauga ciocolata si nucile maruntite.


Albusurile se bat spuma cu un pic de sare ,apoi se vor adauga compozitiei de mai sus ,amestecand usor de jos in sus .Se va adauga si esenta .
Se toarna compozitia  intr-o tava rotunda (a mea a avut diametrul 22 cm ) tapetata cu hartie de copt. Cum nu am avut hartie de copt in casa,am uns tava cu unt  . 


Se baga in cuptorul preincalzit la 180 C si se coace 20 minute . Dupa expirarea timpului , se va opri cuptorul si se va mai tine inca 10 minute la caldut .


 Se poate coace si in tava patrata ,transformand acest tort in prajitura si se poate manca cu manuta ...


 ...sau cu furculita ....


Nu prea as recomanda sa fie tinut la rece,deoarece ciocolata din tort se va intari si se va taia mai greu , va parea mai uscat si se va imprastia un pic in farfurie.
Eu l-am preparat intr-o dimineata si l-am tinut in camera de zi , a fost super moale si pufos toata ziua.
daca vreti sa-l pastrati la rece ,sa-l scoateti cu 1-2 ore din frigider inainte de a fi servit.
Nu veti regreta ! 


Cine are curaj sa-l incerce ? 



Pofta mare !!!

6 comments:

  1. Buna Alina, am facut azi tortul si a iesit f bun. Ti-am urmat sfatul si nu l-am bagat la frigider. Se face super rapid si e tare gustos. Mersi.

    ReplyDelete
  2. O intrebare: daca e tinut la temperatura camerei nu se altereaza frisca de deasupra?

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Se bate frisca bine, se rastoarna frumos peste tort, se niveleaza uniform si deasupra se rade ciucalata :)

      Delete
  4. Eu l-am facut,și că și tortul pufos,mi-a reușit senzațional.Este un dulce rafinat și mai este un aspect,este perfect pentru cei la dietă.Multumesc.

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews