Friday, November 15, 2013

Prajitura cu mere si bezea by Gabi Cara


 O bunatate de prajitura ! 
Fiind sezonul merelor,am zis ca trebuie sa fac o reteta cu mere, am cautat pe internet si imi tot aparea aceasta reteta cu mere si bezea ,care apartine Gabrielei Cara.
Am mancat-o in varianta originala cu mult timp in urma si mi-a placut la nebunie. Dar varianta Monti e mai bestiala decat cea originala.

Ingrediente 

2 kg mere + scortisoara 

Blat 

5 galbenusuri
80 gr fructoza
120 ml ulei
125 ml apa clocotita
faina cat cuprinde (mi-a intrat 320 gr )
1 plic drojdie uscata
1 plic praf de copt
coaja rasa de la o lamaie

Bezea

5 albusuri
120 gr fructoza 

Se spala si se curata merele,se dau prin razatoarea mare ,  se calesc intr-o tigaie fara ulei sau fructoza , in reteta originala se calesc cu zahar ,dar merele mele erau foarte dulci si incerc sa folosesc cat mai putina fructoza la retete. 
Dupa ce a scazut sucul , se pune scortisoara dupa gust si se da la rece .

Galbenusurile se freaca cu fructoza ,pana se albesc.
Se adauga uleiul cate putin . Atentie !!!! Turnati cate putin ca la maioneza, altfel se va taia .
Turnam apa clocotita si mixam .
Se adauga drojdia uscata cat compozitia e calda si praful stins cu zeama de la o lamaie. Eu stiam ca ca praful de copt nu se stinge , de obicei il amestec cu faina , dar de data aceasta am respectat  reteta si am facut cum explica Gabriela.
La sfarsit se adauga coaja de lamaie si  faina pana obtinem un aluat nu prea tare , nu prea moale. Am folosit 200 gr faina de migdale si 120 gr faina monti (tarate + faina integrala.) Se poate folosi numai faina de migdale (e mai sigur , are ig 15 sau numai faina monti ) asta dupa cum doreste fiecare . 
Am turnat blatul intr-o tava uns cu unt .
Asa arata blatul :


Dupa ce am intins blatul in tava , am adaugat merele calite si racite .


Se da tava la cuptor,la 180 C , timp de 40 min  .
Chiar daca verificam cu paiul sa vad daca e coapta , iesea ud de la mere,asa ca am taiat un colt mic si am verificat daca ca era copt blatul .
Cu 5 min inainte de a fi gata prajitura , o scoatem din cuptor si turnam deasupra bezeaua batuta cu fructoza.
Am trasat mici santuri cu o furculita.
Se baga iar la cuptor pana se aureste deasupra. 


Se lasa la racit o noapte , se taie cand e rece , dar am furat un coltisor cat era calduta ;)  ca lesinam de pofta . 


 Nu mi-a "transpirat" foarte mult ,probabil ca fost inlocuit zaharul sau poate am pus prea putina fructoza sau poate am tinut bezeaua mai mult la cuptor, nu mai conteaza !!! 
Gustul m-a facut sa plutesc ,a iesit atat de frageda ,moale si aromata , nu am mancat asa o prajitura cu mere de ani de zile . 


Cine doreste,poate reduce cantitatea de ulei sau fructoza. Mie mi s-a parut prea dulce ,data viitoare voi mai reduce sigur din fructoza .


Aceasta prajitura va fi placul intregii familii , chiar as dori s-o preparati si sa-mi scrieti . 
Pofta buna !!!!



4 comments:

  1. Daca pui un pic de amidon in spuma de albusuri, absoarbe umezeala si nu mai transpira deloc. Sau o lasi mai mult in cuptor

    ReplyDelete
  2. Amidonul este interzis ! Dar multumesc ca mi-ai scris , am mai repetat reteta de cateva ori , uneori mi-a iesit cu "margelute" ,uneori nu .

    ReplyDelete
  3. Doar ce am oprit cuptorul. Este senzationala! Multumiri infinite. Continua sa ne pregatesti bunatati...abia astept sa reproduc minunatiile tale. Daca stiam ca e asa usor sa fii monti.....nu mai pierdeam vremea

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce ma bucur sa citesc astfel de mesaje !
      Slabire frumoasa si pofta buna !

      Delete

Online

Total Pageviews