Saturday, July 13, 2013

Inghetata de ciocolata


Ingrediente 

250 ml smantana lichida pentru frisca 
1 fiola esenta de rom 
20 gr ciocolata 81%
50 ml lapte Monti  0,1 %

Sirop

50 ml apa
1 lingura cacao
1 lingura fructoza
80 gr ciocolata 81 %

Am inceput cu siropul de cacao ,am pus apa la fiert si am adaugat o lingura de cacao . Cand a inceput sa fiarba,am dat-o deoparte , am adaugat fructoza si ciocolata .Siropul nu trebuie sa fie clocotit cand adaugam ciocolata ,deoarece exista riscul de a se taia .
Va iesi o crema groasa de ciocolata ,asa cum este nutella .


Dupa ce s-a racorit bine de tot , am adaugat laptele monti ,siropul s-a subtiat , curge din lingura si am introdus bolul in congelator pentru cateva minute ,sa se raceasca foarte tare . 


Dupa vreo jumatate de ora ,am scos siropul din congelator si l-am turnat in masina de inghetata, adaugand smantana lichida si esenta de rom . 
Ingredientele trebuie sa fie foarte reci !!!!


Cat si-a facut masina de inghetata treaba ,am tocat cele 20 gr de ciocolata cu ajutorul unui cutit si am bagat la congelator sa se intareasca . In bucatarie era cald si daca o tineam pe masa,risca sa se topeasca . 


Dupa 30 min ,inghetata mea era foarte groasa si inghetase deja pe fundul si marginile masinei . Am adaugat ciocolata maruntita din congelator si am mai lasat masina  inca 2 minute sa-si faca treaba .


Am turnat in forme de inghetata 


Si intr-o cutituta.....
Pe deasupra am mai ras niste ciocolata neagra ,tocmai gasisem vreo doua patretele ratacite prin dulap .


Am dat la congelator  pentru 1-2 ore .
A iesit extrem de cremoasa si fara ace . Se poate observa in prima poza o sectiune ,la inghetata de pe bat .
Cine nu are masina de inghetata ,cred ca stiti regula ,se congeleaza 20 min ,se scoate si se amesteca ,iar se congeleaza ,iar se scoate si tot asa pana nu simtim acele . Masina de inghetata ma ajuta extrem de mult ,e bucatica de aur la casa mea ,deoarece iubesc inghetata si o prepar des . 
Abia am reusit sa fac poze deoarece se topea extrem de repede ,afara au fost peste 33 C si aceasta inghetata a mers perfect ,m-a racorit si alinat pofta de dulce .
E super tare sa mananci inghetata preferata in timpul verii si sa nu te ingrasi ! 
Asa-i ? 


No comments:

Post a Comment

Online

Total Pageviews