Thursday, August 1, 2013

Cum sa faci faina de migdale


 Faina de migdale este o alternativa in inlocuirea fainii de grau si obtinerea unui desert conform .
Multe prietene mi-au scris ,spunandu-mi ca e tare greu de gasit faina de migdale in Romania . 
Va arat astazi cum puteti obtine o faina de migdale chiar acasa in doar cateva minute. 
Faina de migdale este foarte sanatoasa ,plina de proteine si cu un continut foarte scazut de carbohidrati.
Este bogata in vitamina E ( scade nivelul colesterolului si reduce riscul dezvoltarii unor boli cardiace,diabet) , calciu (mentine sanatatea dintilor si a oaselor) , magneziu , cupru , fosfor,zinc ..


Am avut 200 gr de migdale ,care le-am impartit in 2  
100 gr o voi transforma in faina cu tot cu pielita 
iar
100 gr in faina alba de migdale,fara pielita 


Pentru faina de migdale cu coaja nu e nevoie mai mult de 2-3 minute s-o preparam . Se rasnesc boabele cu  ajutorul unei rasnite de cafea sau robot de bucatarie . 


Daca doriti o textura foarte fina , o puteti cerne printr-o sita cu gauri mai mari . Eu m-am chinuit un pic  ,avand o sita de la ceai cu gauri mici . 


Pentru faina alba de migdale ,se pune o oala cu apa pe foc si cand incepe sa clocoteasca turnam migdalele si le lasam in jur de 1-2 minute sa se opareasca .


Le scurgem bine de apa si cat sunt inca fierbinti se decojesc de pielita .


Pentru a obtine faina de migdale mult dorita ,migdalele trebuie sa fie foarte uscate . Eu le-am lasat o noapte si o zi la soare ,cred ca erau peste 35 C afara . 
Daca sunteti in criza de timp ,se pot usca intr-o tigaie pe foc mic (fara ulei sau grasimi!!!!) sau intr-o tava la cuptor ,temperatura sa nu depaseasca 40 C . 


Acum a fost mai usor cu cernutul decat la faina de migdale cu coaja .


A iesit foarte fina si alba ,o puteti folosi cu succes la prepararea biscuitilor,fursecurilor, blaturilor de tort si prajituri,la ingrosarea sosurilor sau chiar la prepararea unor snitele sau pane-uri . 
Sper ca v-am fost de folos cu aceste sfaturi.
Succes !  


10 comments:

  1. Acuma am descoperit acest blog. Este o resursa excelenta pt orice montignac! :) Iar ideea cu faina de migdale acasa e super. Vreau sa fac biscuiti cu ciocolata cu faina de migdale. Ii pot face cu faina din migdale cu coaja? Multumesc pt share la toata aceasta munca!

    ReplyDelete
  2. Buna Delia , bine ai venit in lumea Montignac si multumesc mult ca-mi vizitezi blogul ! Ma bucur sa stiu ca mai sunt persoane (putine ce-i drept) care vor sa slabeasca printr-o metoda sanatoasa .
    Bineinteles ca poti poti folosi faina de migdale cu coaja , numai ca la biscuitii vor fi un pic mai inchisi la culoare ,dar gustul tot demential ramane .
    Bafta multa si aici ma gsesti daca ai nelamuriri .
    Te pup !

    ReplyDelete
  3. Am facut acesti biscuiti si sunt fooarte buni! Perfecti cand iti vine pofta de dulce sau de rontaiala. :x

    ReplyDelete
  4. Care reteta de biscuiti ? E de aici de pe blog ? Sa-ti fie de bine !

    ReplyDelete
  5. Am commentat la postul gresit. E vorba de reteta de biscuiti cu faina de migdale si bucatele de ciocolata http://alinaretetedietetice.blogspot.de/2013/09/cookies-cu-chipsuri-de-ciocolata.html :) Yammi!

    ReplyDelete
  6. Ahaaa !!! Biscuitii aia sunt si preferatii mei .Sa-i incerci si in varianta de briose , rezultatul e demential !!!!

    ReplyDelete
  7. Buna! Am incercat sa fac faina de migdale curatite prin risnitsa de cafea, insa nu s-a primit o faina uscata, ci una uleioasa si lipicioasa. Care ar fi cauza? Mentionez ca am luat migdale deja curatsate din comert! Multumesc anticipat!

    ReplyDelete
  8. Buna! Am incercat sa fac faina de migdale curatite prin risnitsa de cafea, insa nu s-a primit o faina uscata, ci una uleioasa si lipicioasa. Care ar fi cauza? Mentionez ca am luat migdale deja curatsate din comert! Multumesc anticipat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca ai rasnit-o prea mult sau robotul avea viteza prea mare .

      Delete

Online

Total Pageviews