Friday, May 24, 2013

Tort cu afine si capsuni



Blat 

4 oua
4 linguri fructoza
4 linguri nuca data prin masina
2 linguri faina de migdale (sau soia)
1/2 plic praf de copt 

Crema 

400 gr iaurt degresat
250 ml frisca lichida
2 plicuri agar agar (2 x10 gr)
fructoza (dupa gust)
250 gr afine
1 esenta vanilie (optional) 

Topping 

capsuni
agar-agar
fructoza


Se prepara un blat cu ingredientele de mai sus , faina de migdale poate fi inlocuita cu faina de soia. Am vazut pe internet ca multe gospodine se plang ca e prea scumpa faina de migdale,eu o folosesc deoarece aici (in Germania) nu gasesc nicaieri faina de soia  si incerc s-o inlocuiesc cu ce am la indemana,  dar sa fie Monti in acelasi timp. 
Se da la cuptor si se coace in jur de 20 min la 180 C .


A iesit un blat foarte pufos si mirosea atat de bine in bucatarie !!!  Dupa ce s-a racit  , l-am taiat in 2 cu ajutorul unui fir de ata ,deoarce nu era inalt si nu am putut folosi cutitul .  


Cat timp a stat blatul la cuptor, m-am ocupat de crema . Am folosit gelatina vegetala agar agar si am preparat-o conform instructiunilor de pe plic. 
In locul gelatinei agar agar se poate folosi  gelatina normala ,tot 2 plicuri .
Dupa ce s-a racorit gelatina  ,a inceput sa se intareasca . Am bagat mixerul in ea sa o desfac si usor am adaugat iaurtul si frisca lichida . 
Pe fundul unei tavi am asezat jumatate de blat,apoi am turnat jumatate din crema si afinele , acoperind totul cu cealalta jumatate de blat si la sfarsit restul de crema .



Gelatina vegetala se intareste si la temperatura camerei ,nu e nevoie de frigider sau loc racoros sa se intareasca ca la gelatina normala .Dupa ce s-a intarit crema , am ornat cu capsuni si cu un pumn de afine ,acoperindu -le cu gelatina transparenta agar agar . 
Nu se folsoeste Tortenguss (nu stiu cum se numeste in romana,cred ca gelatina pentru tarte ) deoarece are amidon .


Foarte racoros ,dulce si cremos .
Se va repeta cat de curand ,dar voi jongla cu alte fructe ,poate ,zmeura,numai capsuni sau mure.
Vi-l recomand din inima !



5 comments:

  1. Alina am facut tortul asta ieri sa-l sarbatorim pe micutul meu. Atat doar ca am pus zmeura in loc de capsuni. A iesit excelent si s-a mancat pe loc! Inclusiv fii-mea cea mare care comenteaza daca nu e ciocolata a mancat cu mare placere. Multumesc frumos!
    Monica

    ReplyDelete
  2. Ce ma bucur ca v-a placut ! Si ma mai bucur ca mi-a bagat cineva in seama tortuletul asta minunat ! Asa-i ca se prepara usor si rapid ?
    Ai folosit agar-agar sau gelatina ?

    ReplyDelete
  3. Agar-agar si s-a facut rapid. Eu l-am facut in tava mica ca la cea mare imi lipsea fundul (l-am uitat prin vecini) asa ca am taiat blatul in 3. A iesit minunat si asa pe inaltime. Pupici Monica

    ReplyDelete
  4. Buna Alina! Se poate folosi frisca lichida si oua in combinatie cu iaurt degreasat? Cred ca ai lipide cu glucide la un loc? E OK pt F1?

    ReplyDelete
  5. Buna Alina! Se pot combina glucidele (iaurt degresat) cu lipidele (smantana si oua) la aceiasi masa? E OK pt F1?

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews