Friday, July 12, 2013

" French fries" falsi


Ingrediente

1 gulie
sare,piper
boia de ardei
2 linguri de ulei 
rozmarin (optional)

Gulia mi-a dat mari batai de cap ,deoarece nu am gasit clar ce IG are si -mi era "teama" sa ma bag intr-o leguma care nu este permisa in faza 1 . 
Negasind IG-ul guliei fierte/coapte pe site-urile romanesti ,am cautat-o pe site-ul lui Montignac in engleza si de aici ma incurcasem rau de tot .Am gasit-o in tabel pana la urma (Cabbage turnip, rutabaga, Swede turnip GI 70)  si avea un IG bomba ! 
Am fugit repejor la fetele de pe culinar sa ma lamureasca ,pentru mine ele sunt super mega pricepute in ale lui Montignac si am incredere totala in indrumarile si sfaturile lor. 
Eu o tineam pe a mea ca are 70 IG ,ele o tineau pe a lor care are 35 IG . Aveau dreptate si m-am lamurit si eu ,70 era IG-ul napilor. 
Deci se poate folosi in ciorbe fara nici o grija,umplute la cuptor (cu carne sau legume) si in multe alte feluri .
Eu credeam ca are IG mare ca telina sau cartoful ,cand este preparata termic si nu stiu de ce-am avut impresia ca face parte din familia radacinoaselor .Ei bine , gulia nu creste in pamant ,ci la suprafata solului !
 Continut caloric: 100g gulie cruda = 25 cal 
Proprietati: Sursa excelenta de vitamina C (o cana de  gulie aduce un aport de 140% din doza zilnica recomandata de vitamina C) si potasiu Vitamia A, E, B, calciu, magneziu, zinc, fier  si e bogata in fibre.
Ajuta la stabilizarea nivelului glucozei in sange ,fiind utila in controlul diabetului .

Zilele trecute imi era pofta de cartofi prajiti si cotrobaind prin frigider am dat de o gulie ,care m-a ajutat sa scap de pofte , am curatat-o de frunze (se pot folosi la salate) , de  coaja si am taiat-o felii cam de 1 cm grosime .


Am luat fiecare felie si am taiat-o sub forma french fries-urilor .


Am pus gulia taiata intr-un bol si am adaugat condimente dupa plac : sare,piper,boia dulce ,rozmarin si 2 linguri de ulei  .Data viitoare voi scoate rozmarinul si voi adauga un praf de usturoi . 


Am turnat totul intr-o tigaie la prajit ,fara sa mai adaug ulei  . 


Au iesit super buni ,moi ,crocanti pe deasupra au fost in primele 2 minute ,apoi au devenit moi . Nu m-a deranjat ,deoarece gustul a fost masura ! Se poate servi langa o fripturica si cu ceva muraturi langa . 



Merita incercati ! 


3 comments:

  1. No, gulie prajita inca n-am mancat :D Tare bine mai arata in pozele tale! ♥ Pentru ca m-ai facut curioasa, o sa incerc si eu in seara asta si revin maine cu impresii :D
    Multumesc pentru idee! :*

    ReplyDelete
  2. I-am facut si tare mult mi-au placut. Multumesc!

    ReplyDelete
  3. Ma bucur ca ti-au placut ! Sa-ti fie de bine si te mai astept pe blog sa incerci retete noi ! Bafta !

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews