Saturday, November 16, 2013

Lactatele


Am scris o mica schema a produselor lactate pe care le consumam , sper sa va ajute si pe voi , eu am tras-o la imprimanta si mi-am lipit-o pe dulapul din bucatarie . Daca am strecurat vreo greseala ,va rog sa ma corectati sau chiar putem completa lista impreuna .

Lapte 

Lapte integral - interzis (contine proteine,glucide,lipide)
Lapte degresat (0,1 %) - se consuma numai la mesele glucidice  
Lapte fara lactoza - este permis numai la mesele protido-lipidice 


Iaurt 

Iaurt integral (gras) -se consuma la mesele protido-lipidice (max 2 cutii mici /zi )
Iaurt degresat (0,1%) -se consuma numai la mesele glucidice  (max 2 cutii mici /zi )

Branza de vaci

Branza grasa - se consuma la mesele protido-lipidice
Branza degresata  (0,1%) - -se consuma numai la mesele glucidice 


Alte lactate si branzeturi

Kefir (150 cl/ zi ), sana sau lapte batut - la fel ca iaurtul
Cascavalul , cas  - se consuma la mesele protido-lipidice (50 gr maxim / masa si nu zilnic)
Smantana - se consuma la mesele protido-lipidice (1 lingura /zi)
Telemea - permisa la mesele lipidice 
Unt - nu mai mult de 25 gr / zi 
Branzeturile albe (feta ,urda ,quark ,cottage cu granule) - se evita deoarece contin zer 
                                                    Tofu - se poate consuma fara probleme 




Pe scurt, laptele este un aliment lipido (grasimi) - glucidic(lactoza) , daca il consumam degresat (0%) , ii inlaturam grasimea si ramane un aliment glucidic ,combinanadu-se astfel cu glucidice permise .
.
Prin fermentare (lapte batut, kefir,branza, iaurt) , laptele isi diminueaza  componenta glucidica (sub 35 ig) si din aceasta cauza poate fi consumat la mesele protido - lipidice .

Nota : 

  • Pentru prepararea unor deserturi care contin lapte , se poate folosi smantana dulce diluata cu apa .De exemplu : pentru 100 ml lapte , folosim 40 ml smantana lichida si 60 ml apa. Astfel "laptele" nu va contine zer.
  • Nu este absolut deloc sanatos sa consumam lactate degresate (0,1%)  .Conform studiilor, lipsa grasimilor duce la infertilitate, depresii si tulburari hormonale.
  • Montignac recomanda sa ne limitam la maxim 100 gr de branzeturi proaspete,lactate ,iaurt  /  zi (a se consuma dimineata sau  la gustare)
  • Proteinele din zer au efect de crestere a secretiei de insulina ,asadar nu pot fi combinate cu grasimi 


Mese protido-lipidice  : oua ,carne ,sunca ,branza ,smantana
Mese glucidice  (fara grasimi) : legume , fructe ,salate , lactate 0 %

Lipide (grasimi): carne (chiar si cea slaba ) , oua, peste, uleiuri, unt , mezeluri , lactate si branzeturi peste 1 %  , margarina (dar este foarte nesanatoasa si trebuie evitata )

Proteine : carne ,peste , oua, lapte , alune ,migdale



Multe fete imi scriu si ma intreaba ce smantana fara zahar folosesc la mancare sau dulciuri ,eu nu locuiesc in Romania si nu as putea sa va recomand un produs pe care nu-l am avut in mana fara sa stiu daca e conform sau nu , dar  fetele de pe culinar.ro in care am mare incredere , recomanda cu incredere Smantana dulce pentru frisca 35  %  LaDorna si Smantana pentru gatit 15 % . 
Si Smantana dulce UHT Milli e ok  . 
Am atasat poze , luate de pe internet sa vedeti cum arata,am inteles ca se gasesc la Carrfour .  


Si la mancaruri :


Si pe lalena.ro am gasit si poze cu Milli ,Smantana dulce care e permisa  



7 comments:

  1. Multumesc pentru o schema foarte clara!

    ReplyDelete
  2. Cu placere Anca ! Voi incerca sa mai completez lista dupa ce-mi voi aduce aminte si de alte branzeturi :)

    ReplyDelete
  3. Am o dilema(inca una) dar incerc sa inteleg cat mai bine:glucidele nu se combina cu grasimile,corect?Fructoza e o glucida,ce-i drept cu IG mic dar incarcatura glicemica destul de mare.Oricum,se consuma ocazional,ca nu facem dulciuri in fiecare zi.Acum vine dilema mea: daca glucidele nu se combina cu grasimi( ca de aceea la mese glucidice mancam iaurt degresat),nu e problema cand facem dulciuri si combinam cremele de branza,ouale cu fructoza?Multumesc anticipat!

    ReplyDelete
  4. Buna Anca , fructoza este o glucida buna si oricum nu se consuma mai mult de o lingura ,adica cca 30 gr / zi .Daca ti-e frica , poti sa folosesti la deserturi alt indulcitor.
    In lista glucidelor bune mai intra si legume verzi,brocoli,rosi ,ciuperci,naut,vinete ,varza,ceapa,linte etc etc etc astea de ce le combini cu lipide ????


    ReplyDelete
  5. Multumesc,m-am linistit acum :) Sper ca nu am deranjat cu intrebarea,voiam doar sa fiu sigura de combinatii.

    ReplyDelete
  6. Anca,stai linistita ca nu deranjezi, deci combinatia e ok ! Te pup !

    ReplyDelete
  7. Ig-ul fructozei este 20 , tot ce e sub 35 se combina cu grasimi (lipide)

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews